Ν. Λυγερός: Πρέπει να υπάρξει μια νέα Φιλική εταιρεία (Βίντεο: Η Φιλική Εταιρεία και η Ελλάδα του Μέλλοντος)


Το σκοτάδι είναι ένα πλαίσιο λειτουργίας 
για αυτόν που παράγει φως

Ποίηση, Διάλογοι: Νίκος Λυγερός
Επιμέλεια: Σοφία Ντρέκου

Στη Νέα Φιλική Εταιρεία
μπορείς να βρεις
ανθρώπους Ελληνισμού
από τον Πόντο
τον Καναδά
την Ιταλία
τη Γεωργία
τη Γαλλία
λες και κατάλαβαν
όλοι τους
ότι κινδυνεύει
η πατρίδα μας
κι έρχονται
να βοηθήσουν
το πνεύμα
που διασχίζει
τους αιώνες
δίχως να ξεχνά
την επανάσταση
και την αναφορά
του Κολοκοτρώνη.

Η Φιλική Εταιρεία

Η Φιλική Εταιρεία
σκεφτόταν τη θάλασσα
από την αρχή
κι όχι μόνο τα βουνά
αφού ο Ελληνισμός
είχε χτίσει
εδώ και αιώνες
πάνω στη θάλασσα
όλο τον πολιτισμό
έτσι και αυτή
πρόσεξε ειδικά
όλα τα λιμάνια
για να ζήσει
η ελευθερία
μέσω θάλασσας
και ν’ απελευθερώσει
στη συνέχεια
τη γη των Ελλήνων.


Φιλική εταιρεία (Διάλογος) 

Στο τηλέφωνο.

Μυρσίνη: Παρακαλώ;
Αγαθή: Εγώ είμαι.

Μυρσίνη: Αγαθή;
Αγαθή: Μυρσίνη μου…

Μυρσίνη: Τι τρέχει;
Αγαθή: Είμαι χάλια.

Μυρσίνη: Μα, γιατί; Τι έγινε;
Αγαθή: Ο Μιχάλης έχει γράψει πολλά βιβλία;

Μυρσίνη: Ναι, μερικά… Αλλά τι σχέση έχει…
Αγαθή: Έχουν μεταφραστεί στα ισπανικά;

Μυρσίνη: Όχι.
Αγαθή: Δεν θα ήταν καλό;

Μυρσίνη: Βεβαίως… Χρόνος. Θα με τρελάνεις;
Αγαθή: Πρέπει να με βοηθήσεις.

Μυρσίνη: Ό,τι θες, αγάπη μου. Πες μου.
Αγαθή: Θα πάρεις ένα κύριο και θα του πεις ότι χρειάζεσαι ένα μεταφραστή στα ισπανικά για ένα βιβλίο του Μιχάλη. Πάρε το πιο χοντρό.

Μυρσίνη: Το πιο χοντρό;
Αγαθή: Κι αν δεν έχει ένα αρκετά χοντρό, πες του να γράψει ένα.

Μυρσίνη: Αγαθή, συνειδητοποιείς τι μου ζητάς;
Αγαθή: Θα το κάνεις για μένα;

Μυρσίνη: Να μην ανησυχείς κι αν χρειαστεί ο Μιχάλης θα γράψει ό,τι θες.
Αγαθή: Σ’ ευχαριστώ. Χρόνος. Και μην ανησυχείς για τα λεφτά. Θα βρω μια υποτροφία. Χρόνος.Έχεις μολύβι και χαρτί;

Μυρσίνη: Περίμενε λίγο…
Αγαθή: Τι θα έκανα χωρίς εσένα….

Στο τηλέφωνο.

Μυρσίνη: Μου έδωσε το τηλέφωνό σας η φίλη μου, η Αγαθή.
Luis: Α, κατάλαβα. Είστε η κυρία για τη μετάφραση.

Μυρσίνη: Ναι, ακριβώς.
Luis: Πείτε μου, τι θέλετε…

Μυρσίνη: Θα ήθελα να μεταφράσετε στα ισπανικά ένα βιβλίο του… ανδρός μου.
Luis: Θα ήταν χαρά μου. Χρόνος. Ένα βιβλίο φιλοσοφίας μου είπε η κυρία Αγαθή.

Μυρσίνη: Η κυρία Αγαθή… Ναι… Ένα βιβλίο φιλοσοφίας.
Luis: Με θέμα;

Μυρσίνη: Με θέμα;
Luis: Ποιος είναι ο τίτλος, αν θέλετε;

Μυρσίνη: Είναι τόσο σημαντικό;
Luis: Ο τίτλος είναι το στίγμα του βιβλίου…

Μυρσίνη: Έχετε δίκιο. Χρόνος. Κι ο Μιχάλης τους προσέχει.
Luis: Χαίρομαι.

Μυρσίνη: Λοιπόν, ο τίτλος είναι…. Σιωπή.
Luis: Συγνώμη, δεν άκουσα.

Μυρσίνη: Η ανθρωπότητα και ο χρόνος.
Luis: Θα είναι μεγάλο τότε.

Μυρσίνη: Ναι, ναι μεγάλο! Χρόνος. Σας αρέσει; Εννοώ, είναι εντάξει;
Luis: Ο τίτλος;

Μυρσίνη: Θέλω να πω, συμφωνείτε;
Luis: Ντροπαλός. Ναι, εντάξει.

Μυρσίνη: Αχ, Θεέ μου, τι χαζή που είμαι. Ξέχασα να σας πω για την πληρωμή…
Luis: Χρειάζεστε αναγνώριση διπλώματος;

Μυρσίνη: Όχι, όχι, μην ανησυχείτε.


Με τη Φιλική Εταιρεία
Με τη Φιλική Εταιρεία
αλλάξαμε την Ελλάδα
και με την επανάσταση
ο λαός μας ξαναβρήκε
την ελευθερία του
ενώ κανένας δεν έλεγε
ότι είναι η κατάλληλη ώρα
γιατί όλοι οι ραγιάδες
έβρισκαν κάθε φορά
μια νέα δικαιολογία
για να μην γίνει τίποτα,
σκέψου το ξανά
και θα δεις ότι σήμερα
αντιμετωπίζουμε και πάλι
την ιδία κατάσταση
για το απέραντο γαλάζιο
και την αξιοπρέπεια
του ελληνικού λαού.

Η Φιλική Εταιρεία

Η Φιλική Εταιρεία
με επτά χρόνια
κατάφερε ν’ ανατρέψει
τετρακόσια χρόνια
τουρκικού ζυγού
γιατί προετοιμάστηκε
και προετοίμασε
όλο το πλαίσιο
για να ενεργοποιήσει
το πεδίο δράσης
έτσι απελευθέρωσε
τα κατεχόμενα
του μυαλού μας
για να μπορέσει
ο Ελληνισμός
να επαναστατήσει
ελεύθερος
δίχως φοβίες
αφού είχε
έρθει η ώρα
της απελευθέρωσης
κι έπρεπε να γίνει
το πρέπον
πάση θυσία.

Επιμέλεια, πηγή: N. Lygeros by S. Drekou
Διάλογος, Ποίηση, Βίντεο: www.lygeros.org

1η δημοσίευση 12 Νοε 2013
Τελευταία ενημέρωση και έλεγχος συνδέσμων: 
2 Δεκεμβρίου 2017 στις 16:24

Σημ.: πατήστε την εικόνα ή τον σύνδεσμο για να δείτε τα Video.


Επιλεκτικά Βίντεο

Βίντεο: Πρέπει να υπάρξει μια νέα Φιλική Εταιρεία: O κ. Λυγερός, η Φιλική Εταιρεία, και το επίκαιρο ζητούμενο του Ελληνισμού. Συνέντευξη του Καθηγητή Γεωστρατηγικής και Στρατηγικού Αναλυτή κ. Νίκου Λυγερού, στις 2.1.12 στην εκπομπή Casus Belli της Δήμητρας Αλεξάκη.

• Πόσο χρειαζόμαστε σήμερα ένα σύγχρονο ανάλογο της Φιλικής Εταιρείας;
• Είναι αυτό εφικτό;
• Οι δυνάμεις του Οικουμενικού Ελληνισμού είναι ώριμες, ώστε να συγκροτήσουν μια «εθνοσωτήρια» κίνηση που να απαντά στο επίκαιρο στοίχημα της εθνικής επιβίωσης;• Τι συμβαίνει με το πρόβλημα της Παιδείας στην Ελλάδα;