Παρασκευή, Μαρτίου 11

Αργεντίνικο τάγκο - Η συνωμοσία - Γάμπες για ταγκό


Γάμπες για ταγκό - Η συνωμοσία
Αργεντίνικο τάγκο - Ν. Λυγερός
Μετάφραση από τα γαλλικά: Σάνη Καπράγκου
Επιμέλεια Σοφία Ντρέκου

Η συνωμοσία Ν. Λυγερός

Η συνωμοσία του κάθετου έρωτα
φαίνεται στο ταγκό όταν τα βήματα
γίνονται δεσμός λόγω ανάγκης και ομορφιάς
έτσι κάθε πόδι νιώθει τα άλλα σαν να ήταν δικά του
γιατί η ιστορία γράφεται με τη σιωπή
και τα βλέμματα που δεν συγχωρούν
κανένα λάθος επειδή ζούνε την ελευθερία.

Γάμπες για ταγκό - Ν. Λυγερός

Τα βήματα ήταν απλά για έναν χορευτή και μια χορεύτρια.
Όλη η δυσκολία ήταν οι γάμπες κι εκείνες ήταν για ταγκό.
Πάνω στον πίνακα ένα ακίνητο ζευγάρι χόρευε όσο θα υπήρχε.

Αργεντίνικο τάγκο - Ν. Λυγερός
Μετάφραση από τα γαλλικά: Σάνη Καπράγκου

Δεν ήτανε μόνον μια ανάμνηση από το παρελθόν
μα βήματα μέσα στον χρόνο για να μην ξεχνούν
το μήνυμα του Carlos* που γεννήθηκε στο Buenos-Aires
για να φεγγοβολά στον κόσμο που δεν φοβήθηκε τον δρόμο
και το πεζοδρόμιο της ζωής γιατί 'ναι εδώ που η κοινωνία
τους καταδικάζει να πεθάνουν.

Πηγές
Σοφία Ντρέκου/Ν. Λυγερός Λόγοι
Κείμενα: Opus of N. Lygeros - 7303) Tango argentin. (poème). Perfection 12 5 5/2011. Es. Tango Argentino. Eλ. Αργεντίνικο τάγκο. (ποίημα). 3988) Γάμπες για ταγκό (ποίημα). Perfection 9 6 6/2008. Jambes pour tango. (poème). 24026) Η συνωμοσία. (ποίημα). Perfection 17 3 3/2016.

El tango hecho canción perdió hace 80 años a Carlos Gardel.

*Ο Κάρλος Γαρδέλ (Carlos Gardel, Τουλούζ, Γαλλία 11 Δεκεμβρίου 1890 – 24 Ιουνίου 1935) ήταν εξαιρετικά διάσημος Αργεντινός τραγουδιστής του τάγκο κατά το διάστημα του μεσοπολέμου. Για πολλούς θαυμαστές του, ο Γαρδέλ ήταν η προσωποποίηση της ψυχής του τάγκο, ένα μουσικό και χορευτικό είδος που αναπτύχθηκε στις γειτονιές του Μπουένος Άιρες γύρω στα τέλη του 19ου αιώνα.

Το τανγκό ξεκίνησε απ’ τις φτωχογειτονιές και τους οίκους ανοχής του Μπουένος Άιρες στα τέλη του 19ου αιώνα. Ήταν χορός του δρόμου, των φτωχών και των μεταναστών.

Effie Gounari: «Η συνωμοσία» Ν. Λυγερός - το συνδύασα με αυτό το βίντεο για μια μικρή λεπτομέρεια που το κάνει μοναδικό... Τον Σταυρό στον καρπό. 11 Μαρτίου 2016



υιος ασωτος υιος ασσωτος ....Και εμείς σαν σε φωτογραφία; Μόνο με την στάση σαν απαθανάτιση; Έτσι στην θύμηση της ύπαρξης μόνο και μόνο για τα δήθεν, για το ότι κάποτε βρεθήκαμε, βρεθήκαμε να χορεύουμε; Όχι, θέλω το στροβίλισμα την κάθε στιγμή, στην κάθε αναπνοή και όχι για την ύπαρξη, αλλά για την ίδια την ζωή, την ανάγκη για να πάρω και να δώσω να μάθω και να πω, ακόμη και για την διαιώνιση. Έτσι το θέλω εγώ το ταγκό και έτσι θα το καταφέρω. Θέλω την μαύρη Ευρυδίκη όχι για σωθεί από εμένα, αλλά για να σεργιανίσω μαζί της και στα κατακάθια αλλά και στην ομορφιά τούτου του κόσμου. 9 Ιουλίου 2016

Σοφία Ντρέκου/Ν. Λυγερός Λόγοι

Δείτε και...
Τα βήματα ήταν απλά για έναν χορευτή και μια χορεύτρια.
Όλη η δυσκολία ήταν οι γάμπες κι εκείνες ήταν για ταγκό.
Πάνω στον πίνακα ένα ακίνητο ζευγάρι χόρευε όσο θα υπήρχε.

υιος ασωτος υιος ασσωτος ....Και εμείς σαν σε φωτογραφία; Μόνο με την στάση σαν απαθανάτιση; Έτσι στην θύμηση της ύπαρξης μόνο και μόνο για τα δήθεν, για το ότι κάποτε βρεθήκαμε, βρεθήκαμε να χορεύουμε; Όχι, θέλω το στροβίλισμα την κάθε στιγμή, στην κάθε αναπνοή και όχι για την ύπαρξη, αλλά για την ίδια την ζωή, την ανάγκη για να πάρω και να δώσω να μάθω και να πω, ακόμη και για την διαιώνιση. Έτσι το θέλω εγώ το ταγκό και έτσι θα το καταφέρω. Θέλω την μαύρη Ευρυδίκη όχι για σωθεί από εμένα, αλλά για να σεργιανίσω μαζί της και στα κατακάθια αλλά και στην ομορφιά τούτου του κόσμου.
υιος ασωτος υιος ασσωτος Πάντα. Χωρίς το αλάτι, τον χορό θέλω να πω, η μιζέρια περισσεύει και οι ανάγκες γίνονται θηλιά, το όνειρο και η ελπίδα να καίγονται στο καταμεσήμερο και η ερημιά να γίνεται Σαχάρα.  10 Ιουλίου στις 3:11 π.μ.

Δεν υπάρχουν σχόλια: